ثبت رکورد ٢٨ درصدی ترانزیت خارجی در دروازه ملل / واردات ۶۱ هزار تن گندم اهدایی هند به افغانستان از طریق بندر شهید بهشتی چابهار/ ویترین متنوع بزرگترین بندر اقیانوسی کشور در ترانزیت خارجی بهره برداری از پنج پروژه بزرگ عمرانی و تجهیزاتی بندر چابهار تا پایان سال/ پروژه های عمرانی بندر چابهار با بیش از ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار و اشتغال زایی مستقیم 708 نفر در دست اجراست گامی دیگر در مسیر رونق تجارت بندر چابهار/ورود اولین محموله شکر صادراتی هند به افغانستان پیام تبریک مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به مناسبت روز کارمند لزوم هم افزایی دستگاه های اجرایی جهت احیای سفرهای دریایی از دروازه ملل/ اشتغال نیروی های بومی در پروژه های عمرانی بندر شهید بهشتی/همت والای بندر چابهار در توسعه زیرساخت ها با عملیات تیم تخصصی بندر چابهار شناور به گل نشسته از ساحل جدا شد پیام تبریک مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به مناسبت هفته دولت تداوم انتقال محموله های ترانزیتی گندم اهدایی هند به افغانستان از طریق بندر چابهار/هم افزایی دستگاه های اجرایی استان لازمه پایداری ترانزیت کالا نشست رئیس و اعضای هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت در بندر شهید بهشتی چابهار/ارتقاء دانش فنی مدیران و کارکنان بندر چابهار صادرات اولین محموله سنگ کوپ مرمر از طریق بندر شهید بهشتی چابهار/ استفاده از ظرفیت های استراتژیک بندر چابهار برای صادرات کالای معدنی
محمدرضا اله یار، سازمان بنادر و دریانوردی، فاز سوم طرح توسعه مجتمع بندری شهید رجایی
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص پروژه فاز سوم طرح توسعه مجتمع بندری شهید رجایی، گفت: 7 هدف برای این پروژه مهم و استراتژیک تعریف شده است.

محمد رضا اله یار در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در خصوص وضعیت فاز سوم طرح توسعه مجتمع بندری شهیدرجایی، اظهار کرد: این پروژه به عنوان پروژه اقتصاد مقاومتی اولویت دار از اواخر اردیبهشت ماه سال 1397 آغاز شد و مدت زمان اتمام آن 36 ماه برآورد شده است.

اهداف ترسیم شده برای فاز سوم طرح توسعه مجتمع بندری شهیدرجایی

وی ادامه داد: ارتقاء جایگاه بندر کانتینری شهیدرجایی در رقابت با سایر بنادر منطقه، افزایش اسمی تخلیه و بارگیری ترمینال کانتینری از 6.3 میلیون TEU به 8.4 میلیون TEU برای پهلوگیری شناورهای با ظرفیت 18400 TEU و تناژ 185000 DWT، احداث سه پست اسکله به طول 1400 متر، لایروبی حوضچه شماره 3 تا ترانزیت تقریبی 17.5- نسبت به CD به حجم تقریبی 4 میلیون متر مکعب، خاکبرداری و محوطه سازی و تاسیسات زیربنایی و روبنایی با سطح تقریبی 113 هکتار و ساختمان های مورد نیاز و نیز حفاظت ساحلی و اقدامات لازم به طول تقریبی 1100 متر از جمله اهداف تبیین شده برای پروژه فاز سوم طرح توسعه مجتمع بندری شهیدرجایی است.

اهم اقدامات عملیات اجرایی

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه میزان پیشرفت فیزیکی تا پایان دی ماه 98، 32.23 درصد بوده است، گفت: میزان پیشرفت مالی نیز تا دی ماه 98 معادل 30 درصد، انجام مطالعات مهندسی بخش های مختلف پروژه طی 10 ماه اول به میزان 28.38 درصد، انجام مطالعات مهندسی مرتبط با بخش اول پروژه به میزان 98 درصد و نیز انجام مطالعات مهندسی مرتبط با بخش اول پروژه به میزان 75 درصد بوده است.

اله یار افزود: اجرای عملیات تراکم دینامیکی و بهسازی اراضی به میزان 71.43 درصد در بخش اول و به میزان 28.5درصد در بخش دوم و به میزان 31.84 در بخش سوم بوده است و اجرای عملیات کی وال به میزان97.63 درصد در مجموع و  69.36 درصد از بخش اول پروژه طی 10 ماه اول بوده است و اجرای عملیات خاکبرداری به میزان 87.5 درصد در مجموع و 13.13 درصد  از بخش اول پروژه طی 10 ماه اول مدنظر قرار گرفته است.

به گفته وی همچنین اجرای عملیات شمع مهاری به 25 درصد  از بخش اول پروژه که طی 10ماه اول 69.51 درصد انجام شده است و اجرای عملیات شمع زیر ریل به میزان 80 درصد از بخش اول پروژه ه طی 10 ماه اول 54 درصد انجام شده است.

وی با تأکید بر اتمام عملیات تجهیز کارگاه، گفت: اجرای عملیات لایروبی به میزان 8.69 درصد  از بخش اول پروژه طی 10 ماه اول، اجرای 10.6 درصد از بخش دو پروژه طی 10 ماه اول و نیز اجرای 10.35 درصد از بخش سه پروژه طی 10 ماه اول در دستور کار قرار گرفته است.

موانع و مشکلات

اله یار در خصوص موانع و مشکلات موجود در راستای پیشبردپروژه فاز سوم طرح توسعه مجتمع بندری شهیدرجایی، خاطرنشان کرد: با توجه به برداشت های ژئوتکنیک و ژئوفیزیک در محدوده دوم طرح توسعه (اسکله سوم) و وجود لایه های لجنی (روانگرایی خاک) و بررسی روش های مختلف فنی و اجرایی اثرات تطویل زمان و هزینه های مرتبط در حال استخراج است.

وی ادامه داد: علاوه بر این وقوع سیل در تاریخ دی ماه سال جاری و آب گرفتگی کلی پروژه که منجر به ورود خسارت به پروژه و تعطیلی عملیات اجرایی گردید از دیگر مشکلات پیش رو بود.

۱۹ اسفند ۱۳۹۸ ۱۰:۱۰
کد خبر : ۴۹,۶۶۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید