ثبت رکورد ٢٨ درصدی ترانزیت خارجی در دروازه ملل / واردات ۶۱ هزار تن گندم اهدایی هند به افغانستان از طریق بندر شهید بهشتی چابهار/ ویترین متنوع بزرگترین بندر اقیانوسی کشور در ترانزیت خارجی بهره برداری از پنج پروژه بزرگ عمرانی و تجهیزاتی بندر چابهار تا پایان سال/ پروژه های عمرانی بندر چابهار با بیش از ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار و اشتغال زایی مستقیم 708 نفر در دست اجراست گامی دیگر در مسیر رونق تجارت بندر چابهار/ورود اولین محموله شکر صادراتی هند به افغانستان پیام تبریک مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به مناسبت روز کارمند لزوم هم افزایی دستگاه های اجرایی جهت احیای سفرهای دریایی از دروازه ملل/ اشتغال نیروی های بومی در پروژه های عمرانی بندر شهید بهشتی/همت والای بندر چابهار در توسعه زیرساخت ها با عملیات تیم تخصصی بندر چابهار شناور به گل نشسته از ساحل جدا شد پیام تبریک مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به مناسبت هفته دولت تداوم انتقال محموله های ترانزیتی گندم اهدایی هند به افغانستان از طریق بندر چابهار/هم افزایی دستگاه های اجرایی استان لازمه پایداری ترانزیت کالا نشست رئیس و اعضای هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت در بندر شهید بهشتی چابهار/ارتقاء دانش فنی مدیران و کارکنان بندر چابهار صادرات اولین محموله سنگ کوپ مرمر از طریق بندر شهید بهشتی چابهار/ استفاده از ظرفیت های استراتژیک بندر چابهار برای صادرات کالای معدنی
سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد، اشاعه فرهنگ دریایی
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اقدامات قابل تقدیر رسانه ها از جمله رسانه ملی (در قالب خبر و برنامه فانوس دریایی)، خبرگزاری ها، سایت های خبری و شبکه های اجتماعی، رسانه های مکتوب (روزنامه ها و نشریات تخصصی) در اشاعه موثر فرهنگ دریایی، تاکید کرد: مجموعه اقدامات رسانه ای و همچنین برنامه فانوس دریایی، به خوبی توانست موضوعات عملیاتی و فعالیت های بنادر و همچنین مشاغل دریایی را به افکار عمومی منتقل کند.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در نشست هماهنگی مدیریت اشاعه فرهنگ دریایی و بندری، تاکید کرد: فعالیت های مناسبی در طول سال های گذشته، در حوزه اشاعه فرهنگ دریایی انجام شده و همه معاونت ها دغدغه فرهنگ دریایی داشته اند و زحماتی را نیز متقبل شده اند؛ اما باید آسیب شناسی شود که چقدر در این خصوص موفق بوده ایم.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در این نشست که معاونان و تعدادی از مدیران این سازمان نیز حضور داشتند، افزود: برای غنا بخشیدن به اقدامات و فعالیت های مرتبط با توسعه فرهنگ دریایی، ضرورت دارد همه معاونت ها در در حوزه تهیه محتوای فرهنگی مشارکت داشته باشند و محورهای مد نظر خود برای اشاعه فرهنگ دریایی را از منظر تخصصی بیان کنند. 
معاون وزیر راه و شهرسازی، اقداماتی که در دفتر مطالعات راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه پژوهش ، میراث فرهنگی دریایی ، چاپ کتاب و اطلس های دریایی و بندری و اقدماتی را که برای ورود مباحث دریایی و بندری به کتب درسی انجام شده را  مناسب توصیف کرد و گفت: اما کماکان افکار عمومی و اجتماعی و حتی برخی مسئولان، سازمان بنادر و وظایف و تکالیف آن را به خوبی نمی شناسند.
وی با تاکید بر یکپارچگی و ساماندهی اقدمات صورت گرفته در حوزه اشاعه فرهنگ دریایی در سازمان بنادر گفت: اشاعه و مکانیسم اشاعه فرهنگ دریایی باید در حوزه مدیریت ارتباطات متمرکز شود تا با بهره گیری از ابزارهای مناسب رسانه ای و قالب های جذاب، آن را به افکار عمومی ارائه دهد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بر تهیه و تدوین سند اشاعه فرهنگ دریایی به عنوان سند بالا دستی این حوزه توسط مدیریت ارتباطات و بین الملل تاکید کردو گفت: این سند پشتوانه ای برای برنامه ریزی، تولید محتوا و اجرای برنامه های توسعه فرهنگ دریایی خواهد بود و همه معاونت ها و ادارات کل موظف به همکاری در چارچوب این سند خواهند بود.
بنابراین گزارش، مقرر شد کارگروه ویژه اشاعه فرهنگ دریایی به صورت فصلی و به ریاست مدیرعامل سازمان بنادر و دبیری مدیریت ارتباطات و بین الملل تشکیل و روند اجرای سند راهبری و فعالیت های انجام شده در این حوزه بررسی شود.  

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۰۸:۰۰
کد خبر : ۵۰,۱۷۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید