ثبت رکورد ٢٨ درصدی ترانزیت خارجی در دروازه ملل / واردات ۶۱ هزار تن گندم اهدایی هند به افغانستان از طریق بندر شهید بهشتی چابهار/ ویترین متنوع بزرگترین بندر اقیانوسی کشور در ترانزیت خارجی بهره برداری از پنج پروژه بزرگ عمرانی و تجهیزاتی بندر چابهار تا پایان سال/ پروژه های عمرانی بندر چابهار با بیش از ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار و اشتغال زایی مستقیم 708 نفر در دست اجراست گامی دیگر در مسیر رونق تجارت بندر چابهار/ورود اولین محموله شکر صادراتی هند به افغانستان پیام تبریک مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به مناسبت روز کارمند لزوم هم افزایی دستگاه های اجرایی جهت احیای سفرهای دریایی از دروازه ملل/ اشتغال نيروی های بومی در پروژه های عمرانی بندر شهید بهشتی/همت والای بندر چابهار در توسعه زیرساخت ها با عملیات تیم تخصصی بندر چابهار شناور به گل نشسته از ساحل جدا شد پیام تبریک مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به مناسبت هفته دولت تداوم انتقال محموله های ترانزیتی گندم اهدایی هند به افغانستان از طریق بندر چابهار/هم افزایی دستگاه های اجرایی استان لازمه پایداری ترانزیت کالا نشست رئیس و اعضای هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت در بندر شهید بهشتی چابهار/ارتقاء دانش فنی مدیران و کارکنان بندر چابهار صادرات اولین محموله سنگ کوپ مرمر از طریق بندر شهید بهشتی چابهار/ استفاده از ظرفیت های استراتژیک بندر چابهار برای صادرات کالای معدنی
ساخت، نصب و راه اندازی سیستم «آزاد سازی سریع کشتی» با استفاده از توان داخلی / صرفه جویی ۶۰ درصدی نسبت به نمونه خارجی/ ساخت دستگاه های استراتژیک با همکاری مجموعه های دانش بنیان
عضو هیأت عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ساخت، نصب و راه اندازی سیستم «آزاد سازی سریع کشتی» با استفاده از توان داخلی در بندر انزلی، گفت: ساخت این سیستم برای کشور صرفه جویی ارزی ۶۰ درصدی نسبت به نمونه خارجی به دنبال داشته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا اله یار دریانوردی در حاشیه بازدید از مجتمع بندری انزلی با اشاره به نصب دستگاه «آزاد سازی سریع کشتی» در این بندر، اظهار داشت: با توجه به پتانسیل خوب بندر انزلی به واسطه تردد کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی و همچنین وجود اسکله دلفینی، یکی از الزامات بهره برداری ایمن از این نوع اسلکه ها، استفاده از سیستم بازکننده سریع مهار کشتی در در مواقع اضطرار است.
وی با بیان اینکه در گذشته برای این موضوع وابستگی صد درصدی به خارج از کشور داشتیم، افزود: برای بهره گیری از این توانمندی باید تمام تجهیزات را از خارج از کشور وارد می‌کردیم که خوشبختانه با توان بالای تخصصی که در مراکز دانش بنیان ایجاد شده است و با اعلام آمادگی یکی از این مراکز و با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی این تجهیزات با هزینه بسیار پایین‌تر از نمونه خارجی خود در داخل کشور ساخته می شود.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه با اشاره به نصب این نمونه در مجتمع بندری انزلی به عنوان پایلوت، گفت: ساخت این سیستم در داخل کشور و با توان متخصصان داخلی افتخاری بزرگ برای کشور محسوب می‌شود و امیدواریم در آینده نزدیک از این سیستم در سایر بنادر کشور نیز استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی ترغیب شد تا برای ساخت سایر تجهیزات لازم در حوزه اسکله های دلفینی و به صورت مشخص «لودینگ آرم‌های متحرک» از ظرفیت این شرکت‌های دانش بنیان برای خودکفایی و پایان وابستگی به خارج استفاده کند، ادامه داد: امیدواریم با بهره گیری از توان تخصصی مراکز دانش بنیان در سال  «جهش تولید» و با تکیه بر اقتصاد مقاومتی وابستگی به خارج کمتر شود.
اله یار با اشاره به اینکه دستگاه آزاد سازی سریع کشتی برای اسکله‌های نفتی و گازی به تعداد ۱۲ عدد یعنی برای هر پست اسکله دلفین سوختی شش عدد خریداری و نصب شده است، اظهار کرد: این دستگاه توانایی تحمل کشش ۷۵ تن بار رو دارند.
وی با اشاره به برخی از ویژگی‌های این سیستم اذعان داشت: این سیستم توانایی اتصال به سیستم لودینگ آرم (لوله‌های بازویی تخلیه و بارگیری محصولات نفتی) در هنگام آتش سوزی و خطر که به صورت همزمان جداسازی می‌شود.
عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: با ساخت این سیستم، در هر دستگاه بیش از ۶۰ درصد صرفه جویی نسبت به نمونه خارجی شده است.
۳ تیر ۱۳۹۹ ۱۳:۵۶
کد خبر : ۵۰,۶۶۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید