ثبت رکورد ٢٨ درصدی ترانزیت خارجی در دروازه ملل / واردات ۶۱ هزار تن گندم اهدایی هند به افغانستان از طریق بندر شهید بهشتی چابهار/ ویترین متنوع بزرگترین بندر اقیانوسی کشور در ترانزیت خارجی بهره برداری از پنج پروژه بزرگ عمرانی و تجهیزاتی بندر چابهار تا پایان سال/ پروژه های عمرانی بندر چابهار با بیش از ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار و اشتغال زایی مستقیم 708 نفر در دست اجراست گامی دیگر در مسیر رونق تجارت بندر چابهار/ورود اولین محموله شکر صادراتی هند به افغانستان پیام تبریک مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به مناسبت روز کارمند لزوم هم افزایی دستگاه های اجرایی جهت احیای سفرهای دریایی از دروازه ملل/ اشتغال نیروی های بومی در پروژه های عمرانی بندر شهید بهشتی/همت والای بندر چابهار در توسعه زیرساخت ها با عملیات تیم تخصصی بندر چابهار شناور به گل نشسته از ساحل جدا شد پیام تبریک مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به مناسبت هفته دولت تداوم انتقال محموله های ترانزیتی گندم اهدایی هند به افغانستان از طریق بندر چابهار/هم افزایی دستگاه های اجرایی استان لازمه پایداری ترانزیت کالا نشست رئیس و اعضای هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت در بندر شهید بهشتی چابهار/ارتقاء دانش فنی مدیران و کارکنان بندر چابهار صادرات اولین محموله سنگ کوپ مرمر از طریق بندر شهید بهشتی چابهار/ استفاده از ظرفیت های استراتژیک بندر چابهار برای صادرات کالای معدنی
بندر چابهار می‌تواند پاسخگوی ترخیص و‌ تامین تمام نیازهای کشور باشد/ کاهش زمان جابجایی کالاهای اساسی از هند به افغانستان به یک هفته
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: زمان جابجایی کالای اساسی از هند به افغانستان در ابتدا حدود ۲ ماه بود که این زمان به یک هفته تا ۱۰ روز کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی با بیان اینکه بعد از توسعه بندر چابهار دیدگاه این بود که بندر را پرترافیک کنیم، تصریح کرد: بندر چابهار با همه شاخص‌های بندری، دریایی و اقتصادی می‌تواند پاسخگوی تمام نیازهای کشور باشد، این بندر از منظر پدافند غیرعامل و بُعد امنیتی از اهمیت بسیار بالایی برای کشورمان برخوردار است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به توافقنامه ایران-هند-افغاسنان، یادآور شد:  بر این اساس ۹ فروند کشتی حامل کالای اساسی هند به افغانستان در بندر چابهار پهلوگیری کردند، این محموله ها را در هند تحویل گرفتیم و در مرز افغانستان تحویل دادیم.

وی بیان کرد: زمان جابجایی کالای اساسی از هند به افغانستان در ابتدا حدود ۲ ماه بود که این زمان را به یک هفته تا ۱۰ روز کاهش دادیم؛ این اقدام باعث ایجاد ۱۰ هزار تردد در استان سیستان و بلوچستان شد، ضمن این که هر کانتینر ترانزیتی آورده ای مناسبی برای ما دارد.

وی با اشاره به اینکه با اجرای پروژه بندر چابهار به عنوان قسمتی از جغرافیای جمهوری اسلامی هزینه تحریم های آمریکا را افزایش دادیم، گفت: علیرغم اینکه هند باید از تحریم های آمریکا علیه ایران تبعیت می کرد، ولی به دلیل صرفه های اقتصادی که بندر چابهار برای این کشور دارد، آمریکا مجبور شد، هند را در این پروژه مستثنی کند.

آقایی گفت: در زمان حاضر با توجه به اقدامات انجام شده هزینه حمل کانتینر ۲۰ فوت از بندر شهید بهشتی و بنادر موندرا و ناواشیوا به ۲۲۰ دلار و هزینه حمل کانتینر ۴۰ فوت به ۳۵۰ دلار از بندر شهید بهشتی و بنادر موندرا و ناواشیوا کاهش یافته است.

 

۱۴ تیر ۱۳۹۹ ۱۴:۲۳
سازمان بنادر و دریانوردی، خبرگزاری تسنیم |
کد خبر : ۵۰,۷۹۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید