آغاز عملیات اجرایی 4 پروژه عمرانی بندر چابهار به ارزش بیش از 9000 میلیارد ریال در سواحل استان سیستان و بلوچستان با حضور معاون اول رئیس جمهور بهره برداری از خط ریلی چابهار-زاهدان در سال آینده/ ظرفیت بنادر چابهار به ۱۰ میلیون تن رسید/ تجهیزات بندر چابهار روز به روز در حال افزایش است/ دعوت از سرمایه گذاران برای توسعه سواحل مکران بررسی پروژه‌های توسعه سواحل مکران در سفر معاون اول رئیس‌جمهور به چابهار/ ساخت یک بندر جدید در سواحل مکران در دستور کار/ ظرفیت بندر چابهار از ۲ میلیون تن در سال به ۸ میلیون تن ارتقاء‌ داده شد ورود اولین محموله تجهیزات بندر چابهار تا کمتر از دو هفته دیگر؛ به ارزش ۸ میلیون یورو/ واردات تجهیزات بر اساس تعهدات اپراتور هندی است آغاز عملیات اجرایی لایروبی حوضچه بندر شهید کلانتری چابهار/ عملیات هیدروگرافی برای لاین بندی محدوده لایروبی انجام شد توسعه بازار پسکرانه با بهره گیری از ظرفیت های بندر چابهار/ رونق ترافیک بار و کالا در بندر شهید بهشتی اتمام واگذاری 4 موج شکن چندمنظوره مردمی استان سیستان و بلوچستان به اداره کل شیلات/بندر چابهار پیشرو در واگذاری موج شکن های چندمنظوره مردمی احداث ساختمان مرکز فرعی جستجو و نجات دریایی (MRCC) پسابندر شرایط ایده آل بندر چابهار در تخلیه و بارگیری کالا/ واردات ۲۵ درصد از نهاده های دامی کشور از طریق بندر شهید بهشتی چابهار/ حجم واردات نهاده های دامی از دروازه ملل رونق می گیرد پیشنهاد همکاری‌های مشترک جستجو و امداد و نجات دریایی بین ایران و پاکستان / جابجایی کالا و مسافر بین بندر چابهار و بنادر کشور پاکستان
ایجاد ظرفیت ۸۰ میلیارد دلاری ترانزیت با راه‌اندازی راه‌آهن چابهار-زاهدان/راه آهن چابهار – زاهدان؛ شاهراه اقتصادی کشورهای منطقه خواهد بود
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: پروژه ریلی چابهار به زاهدان، قطعا اساسی ترین پروژه احیا و فعال نمودن ترانزیت بزرگترین و باکیفیت ترین منابع معدنی دنیا در افغانستان خواهد بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان:

ایجاد ظرفیت ۸۰ میلیارد دلاری ترانزیت با راه‌اندازی راه‌آهن چابهار-زاهدان/راه آهن چابهار – زاهدان؛ شاهراه اقتصادی کشورهای منطقه خواهد بود

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: پروژه ریلی چابهار به زاهدان، قطعا اساسی ترین پروژه احیا و فعال نمودن ترانزیت بزرگترین و باکیفیت ترین منابع معدنی دنیا در افغانستان خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان؛ بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در خصوص آغاز ریل گذاری خط راه آهن چابهار به زاهدان اظهار داشت: ریل چابهار به زاهدان منحصرترین خط ریلی کشور از منظر اقتصادی است که می تواند پیونددهنده کشورهای منطقه با یکدیگر باشد.

وی افزود: این خط ریلی ضمن پیوند کشورهای حوزه دریای عمان و اقیانوس هند، شاخ و شرق آفریقا به کشورهای عضو CIS  و همچنین روسیه و شرق اروپا، عملا با تکمیل و استانداردسازی می تواند به اصلی‌ترین شاهراه اقتصادی این کشورها تبدیل شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تبادلات کالایی چین و هند به CIS، روسیه، افغانستان و شرق اروپا و از CIS به شاخ و شرق آفریقا بیش از ۸۰ میلیارد دلار است؛ به این ترتیب کوتاه ترین و کم هزینه ترین مسیر از مبدا ورودی و خروجی، چابهار خواهد بود.

وی تصریح کرد: بدون شک با آغاز به کار این خط ریلی، اقتصادی ترین مسیر ریلی را در پیوند تجارت منطقه ای شاهد خواهیم بود.

آقایی ادامه داد: این مسیر مطمئنا در کاهش هزینه های کالایی کشور موثر خواهد بود. به شکلی که بیش از ۱۵ میلیون تن از کالاهای وارداتی و صادراتی کشور که امروز به دلیل نداشتن ریل از مسیرهای دیگر انجام می گیرند، ضمن رقابت پذیر کردن در عرصه بین المللی، هزینه های توزیع در محور شرق از جنوب شرق تا شمال شرق را کاهش خواهد داد.

وی تصریح کرد: این در حالی است که بدون شک موافقت مقام معظم رهبری در بهره گیری تسهیلات صندوق توسعه ملی برای پروژه خط ریلی چابهار به زاهدان نشان از هوشمندی و اشراف ایشان به تجارت بین المللی با برد دریا محور است.

آقایی در پایان گفت: این پروژه اساسی ترین پروژه احیا و فعال نمودن ترانزیت بزرگترین و با کیفیت ترین منابع معدنی دنیا در افغانستان خواهد بود.

 

 

۲۳ تیر ۱۳۹۹ ۰۵:۲۰
پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی |
کد خبر : ۵۰,۸۹۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید