هیچ دستگاهی از بندر چابهار خارج نمی شود/ عزم جزم دروازه ملل برای ارائه خدمات مطلوب به صاحبان کالا سومین کشتی ترانزیتی افغانستان از طریق بندر چابهار عازم هند شد / بندر شهید بهشتی چابهار؛ زمینه ساز تقویت ظرفیت های توافق نامه سه جانبه ایران، هند و افغانستان ایجاد ظرفیت ۸۰ میلیارد دلاری ترانزیت با راه‌اندازی راه‌آهن چابهار-زاهدان/راه آهن چابهار – زاهدان؛ شاهراه اقتصادی کشورهای منطقه خواهد بود بخش معدنی پتانسیل استفاده نشده استان است/بندر چابهار می تواند هاب توزیع مواد معدنی لحاظ شود و به زودی سومین قطب تجاری کشور در منطقه جنوب و سکوی پرتاب و تحول عظیم استان سیستان و بلوچستان خواهد شد پیشنهادات بندر چابهار در نشست تخصصی با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت/افزایش نرم تخلیه و بارگیری به ۴ و نیم تا ۵ میلیون تن تا پایان سال ۹۹ برگزاری اولین مانور امداد و نجات و اطفاء حریق مایعات قابل اشتعال در حین سوختگیری تجهیزات بندری طرح توسعه بندر چابهار فراتر از برنامه زمان ‌بندی در حال اجراست برگزاری تمرین (Drill) مقابله با آلودگی نفتی با محوریت استفاده از مواد دیسپرسنت در بندر چابهار توسعه زیرساخت های مخابراتی و ارتباطات دریایی نوار ساحلی جنوب شرق کشور در قالب پروژه های مخابرات دریایی سواحل مکران نصب آینه های محدب سقفی در ورودی و خروجی درب های بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار
ایجاد ظرفیت ۸۰ میلیارد دلاری ترانزیت با راه‌اندازی راه‌آهن چابهار-زاهدان/راه آهن چابهار – زاهدان؛ شاهراه اقتصادی کشورهای منطقه خواهد بود
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: پروژه ریلی چابهار به زاهدان، قطعا اساسی ترین پروژه احیا و فعال نمودن ترانزیت بزرگترین و باکیفیت ترین منابع معدنی دنیا در افغانستان خواهد بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان:

ایجاد ظرفیت ۸۰ میلیارد دلاری ترانزیت با راه‌اندازی راه‌آهن چابهار-زاهدان/راه آهن چابهار – زاهدان؛ شاهراه اقتصادی کشورهای منطقه خواهد بود

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: پروژه ریلی چابهار به زاهدان، قطعا اساسی ترین پروژه احیا و فعال نمودن ترانزیت بزرگترین و باکیفیت ترین منابع معدنی دنیا در افغانستان خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان؛ بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در خصوص آغاز ریل گذاری خط راه آهن چابهار به زاهدان اظهار داشت: ریل چابهار به زاهدان منحصرترین خط ریلی کشور از منظر اقتصادی است که می تواند پیونددهنده کشورهای منطقه با یکدیگر باشد.

وی افزود: این خط ریلی ضمن پیوند کشورهای حوزه دریای عمان و اقیانوس هند، شاخ و شرق آفریقا به کشورهای عضو CIS  و همچنین روسیه و شرق اروپا، عملا با تکمیل و استانداردسازی می تواند به اصلی‌ترین شاهراه اقتصادی این کشورها تبدیل شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تبادلات کالایی چین و هند به CIS، روسیه، افغانستان و شرق اروپا و از CIS به شاخ و شرق آفریقا بیش از ۸۰ میلیارد دلار است؛ به این ترتیب کوتاه ترین و کم هزینه ترین مسیر از مبدا ورودی و خروجی، چابهار خواهد بود.

وی تصریح کرد: بدون شک با آغاز به کار این خط ریلی، اقتصادی ترین مسیر ریلی را در پیوند تجارت منطقه ای شاهد خواهیم بود.

آقایی ادامه داد: این مسیر مطمئنا در کاهش هزینه های کالایی کشور موثر خواهد بود. به شکلی که بیش از ۱۵ میلیون تن از کالاهای وارداتی و صادراتی کشور که امروز به دلیل نداشتن ریل از مسیرهای دیگر انجام می گیرند، ضمن رقابت پذیر کردن در عرصه بین المللی، هزینه های توزیع در محور شرق از جنوب شرق تا شمال شرق را کاهش خواهد داد.

وی تصریح کرد: این در حالی است که بدون شک موافقت مقام معظم رهبری در بهره گیری تسهیلات صندوق توسعه ملی برای پروژه خط ریلی چابهار به زاهدان نشان از هوشمندی و اشراف ایشان به تجارت بین المللی با برد دریا محور است.

آقایی در پایان گفت: این پروژه اساسی ترین پروژه احیا و فعال نمودن ترانزیت بزرگترین و با کیفیت ترین منابع معدنی دنیا در افغانستان خواهد بود.

 

 

۲۳ تیر ۱۳۹۹ ۰۵:۲۰
پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی |
کد خبر : ۵۰,۸۹۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید