برگزاری مانور مشترک ارگانهای دریایی ناجا و یگان حفاظت بندر چابهار در محل حوضچه بندر شهید بهشتی چابهار توافقات دومین نشست کمیته مخابرات دریایی استان سیستان و بلوچستان/ایجاد بسترهای هماهنگی مشترک در حوادث دریایی محدوده منطقه A1 دریایی/توافق ایجاد بستر ارتباطی مشترک بر کانال VHF دریایی گام های بزرگ در مسیر رونق تجارت منطقه از طریق بندر شهید بهشتی/ تمدید تخفیف 40 درصدی برای ترانزیت کالا بین 2 بندر هند و چابهار/ بندر شهید بهشتی؛ شاه کلید رونق تجارت منطقه نجات ۵ سرنشین قایق صیادی در محدوده خلیج چابهار به آب اندازی و تست اولیه شناور ناجی/ ارتقاء توان عملیاتی شناور جستجو و نجات دریایی بندر چابهار/ کاهش زمان رسیدن به منطقه حادثه دریایی تمدید مجوز بهره برداری کارگاه ساخت و تعمیر شناور در کنارک/ایجاد اشتغال غیر مستقیم بیش از 1000 نفر در کارگاه های شناورسازی کشف 880 لیتر سوخت قاچاق در بندر شهید بهشتی چابهار تکمیل زیرساخت‌های حمل ونقل چابهار اقتصاد کشور را متحول می‌کند پیام تبریک مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به مناسبت روز جهانی دریانوردی پروژه های عمرانی و توسعه ای بندر چابهار جلوتر از برنامه زمان بندی/ تحقق مسئولیت های اجتماعی سازمان بنادر در سیستان و بلوچستان
افزایش ۱۸۰ برابری ترانزیت در دوران کرونا / لزوم افزایش ظرفیت پسکرانه ها در چابهار همزمان با توسعه فاز دوم
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مجموعه اقدامات و برنامه ریزی های انجام گرفته در بندر چابهار آن را به یکی از مهم ترین پایانه های چند منظوره تبدیل کرده است و توانسته یکی از الگوهای موفق بندری باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان | به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی| محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه سفر وزیر راه و شهرسازی به استان سیستان و بلوچستان در خصوص توسعه بندر چابهار اظهار داشت: با افتخار یکی از کارهای بزرگ که در این دولت به بار نشست و مورد بهره برداری قرار گرفت، توسعه چابهار بود که توانست با روند تقاضا خودش را تطبیق بدهد.

وی افزود: علیرغم تاثیرکرونا بر اقتصاد جهان، منطقه و بنادر ایران اما چابهار صددرصد رشد داشت. در این خصوص در ترانزیت ۱۸۰ برابری افزایش و در صادرات محصولات غیرنفتی ۳۸ درصد رشد را به ثبت رساند.

وی ادامه داد: سه خط لاینری بین چابهار و هندوستان برقرار است که یک عامل مهم برای افزایش ترانزیت به شمار می آید.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: فضای ایجاد شده در این بندر که با رشد همراه بوده است لازم بود که متناسب با روند تقاضا از جهت دسترسی دریایی، زیرساخت هم توسعه پیدا کند. به همین خاطر توسعه پسکرانه ها آغاز و تجهیزات لازم تامین شدند تا آینده ای خوب را در این بندر تجربه کنیم.

آغاز عملیات اجرایی بخشی از کریدور لجستیکی بندر چابهار

وی افزود: دغدغه اصلی ما این است که همزمان با رشد و توسعه دسترسی دریایی، ظرفیت های پسکرانه ای هم برای ریل، جاده و فرودگاه توسعه پیدا کنند تا با آمادگی موجود این پروسه به بهترین شکل به بهره برداری برسد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در افق تعیین شده برای فاز نخست بندر چابهار ظرفیت ۸ میلیون تعیین شده که برای فاز دوم این میزان ۳۰ میلیون تن در نظر گرفته شده است. به همین خاطر ظرفیت ها در پسکرانه ها جوابگو نخواهد بود و امروز تصمیم گرفتن بهتر از فردا است زیرا این مسائل در آینده به گلوگاه هایی تبدیل خواهد شد که مشکلاتی را در بنادر از جمله دموراژ به وجود می آورد.

وی با اشاره به تکمیل و بهره برداری از طرح کانتینری در طرح توسعه بندر شهید بهشتی که همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به این بندر انجام گرفت، گفت: در این سفر ۱۳ پروژه با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات داخلی سازمان به بهره برداری رسید.

بهره برداری از پروژه های احداث ترمینال کانتینری و ترمینال کانتینر یخچالی و برق رسانی طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار

بهره برداری از پروژه های احداث ترمینال کانتینری و ترمینال کانتینر یخچالی و برق رسانی طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار

وی افزود: در این شرایط سخت اینکه شاهد رونق حضور بخش خصوصی هستیم یک اتفاق خوب بوده و شاهد شروع عملیات پروژه هایی با اعتبار ۹۱۴ میلیارد تومان خواهیم بود.

راستاد ادامه داد: الحاق بندر شهید بهشتی به بندر چابهار یک دستاورد بزرگ است که توانستیم شاهد تعامل بسیار خوبی در این زمینه بین سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان متولی و مناطق آزاد چابهار در قالب یک تفاهمنامه باشیم.

آغاز عملیات اجرایی سیلوی غلات 100 هزار تنی بندر شهید بهشتی چابهار

معاون وزیر با اشاره به سیاست توزیع کالا در کشور به خصوص کالاهای اساسی و افزایش سهم آن از طریق بندر چابهار گفت: در این زمینه یکی از پروژه های مهمی که شروع عملیات آن را شاهد خواهیم بود ساخت سیلوی ۱۰۰ هزار تنی است که پیمانکار آن قرارگاه خاتم الانبیاء است.

وی در پایان گفت: مجموعه اقدامات و برنامه ریزی های انجام گرفته در بندر چابهار آن را به یکی از مهم ترین پایانه های چند منظوره تبدیل کرده است و توانسته یکی از الگوهای موفق بندری باشد.

افتتاح پروژه های سرمایه گذاری و آغاز عملیات اجرایی، لزوم توجه به پسکرانه ها، آغاز عملیات اجرایی بخشی از کریدور لجستیکی بندر چابهار

افتتاح پروژه های سرمایه گذاری و آغاز عملیات اجرایی، لزوم توجه به پسکرانه ها، آغاز عملیات اجرایی بخشی از کریدور لجستیکی بندر چابهار


 

۱۶ آبان ۱۳۹۹ ۰۹:۵۴
پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی |
کد خبر : ۵۲,۱۶۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید