آغاز عملیات اجرایی 4 پروژه عمرانی بندر چابهار به ارزش بیش از 9000 میلیارد ریال در سواحل استان سیستان و بلوچستان با حضور معاون اول رئیس جمهور بهره برداری از خط ریلی چابهار-زاهدان در سال آینده/ ظرفیت بنادر چابهار به ۱۰ میلیون تن رسید/ تجهیزات بندر چابهار روز به روز در حال افزایش است/ دعوت از سرمایه گذاران برای توسعه سواحل مکران بررسی پروژه‌های توسعه سواحل مکران در سفر معاون اول رئیس‌جمهور به چابهار/ ساخت یک بندر جدید در سواحل مکران در دستور کار/ ظرفیت بندر چابهار از ۲ میلیون تن در سال به ۸ میلیون تن ارتقاء‌ داده شد ورود اولین محموله تجهیزات بندر چابهار تا کمتر از دو هفته دیگر؛ به ارزش ۸ میلیون یورو/ واردات تجهیزات بر اساس تعهدات اپراتور هندی است آغاز عملیات اجرایی لایروبی حوضچه بندر شهید کلانتری چابهار/ عملیات هیدروگرافی برای لاین بندی محدوده لایروبی انجام شد توسعه بازار پسکرانه با بهره گیری از ظرفیت های بندر چابهار/ رونق ترافیک بار و کالا در بندر شهید بهشتی اتمام واگذاری 4 موج شکن چندمنظوره مردمی استان سیستان و بلوچستان به اداره کل شیلات/بندر چابهار پیشرو در واگذاری موج شکن های چندمنظوره مردمی احداث ساختمان مرکز فرعی جستجو و نجات دریایی (MRCC) پسابندر شرایط ایده آل بندر چابهار در تخلیه و بارگیری کالا/ واردات ۲۵ درصد از نهاده های دامی کشور از طریق بندر شهید بهشتی چابهار/ حجم واردات نهاده های دامی از دروازه ملل رونق می گیرد پیشنهاد همکاری‌های مشترک جستجو و امداد و نجات دریایی بین ایران و پاکستان / جابجایی کالا و مسافر بین بندر چابهار و بنادر کشور پاکستان
ظرفیت کریدور ترانزیتی چابهار جذاب تر از کریدورهای رقیب/ضرورت مناسب سازی تعرفه حمل کشتیرانی/کرایه حمل کالا برای بندر چابهار رقابتی است
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امیدواریم کشتیرانی جمهوری اسلامی به عنوان ناوگان ملی و با توجه به اینکه سهم عمده جابه جایی کانتینر را دراختیار دارد، به گونه‌ای عمل کند، تا صاحبان کالا دغدغه‌ای از نظر کرایه حمل نداشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان؛ | به نقل از فارس| محمد راستاد درباره سرمایه‌گذاری چین در کریدور «یک کمربند یک راه» و سرمایه‌گذاری در بندر گوادر پاکستان و احتمال تأثیر آن بر بندر شهید بهشتی چابهار، بیان کرد: هر مسیری در محدوده بازار خود و متناسب با تقاضایی که برای آن مسیر وجود دارد، می‌تواند جایگاه خود را به دست آورد، ما احساس تهدید از ناحیه مسیرهای پیرامونی نداریم، چون محموله‌ای که از طریق نوار ترانزیتی به موازات ما در شرق کشورمان و کریدوری که فعال خواهد شد، محدوده بازار خود را دارد و با محدوده بازار ما متفاوت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: ما به دنبال این هستیم که از حداکثر ظرفیت ترانزیت بین کشورهای ساحلی اقیانوس هند و آسیای میانه و افغانستان از طریق بندر چابهار بهره ببریم و چه بسا سایر کریدورها عملاً این قابلیت‌ها را ندارند و البته قابلیت‌های دیگری برای محدوده بازار خود دارند و نمی‌توان گفت تهدیدی برای مسیر بندر چابهار است و حتی ما می‌توانیم با یکدیگر هم‌افزایی نیز داشته باشیم.

*ضرورت مناسب سازی تعرفه های حمل از سوی کشتیرانی

وی در پاسخ به این سوال که آیا در موضوع تعرفه های کرایه حمل در مسیر بندر چابهار و تشویق صاحبان کالا همکاری از سوی شرکت های کشتیرانی داخلی و خارجی وجود دارد؟ گفت: کرایه‌های حمل برای بندر چابهار از نظر رقابتی بودن شرایط مناسبی را به دست آورده است و شاهد کاهش کرایه حمل کانتینر از / به بندر چابهار هستیم، بنابراین در اینجا می‌توان گفت مشکل خاصی در کانتینرهای صادراتی نداریم.

راستاد افزود: در ارتباط با سایر مسیرهای دریایی نیز، به هر حال چون کرایه حمل کالا در مسیرهای دریایی مختلف تابع شرایط بازار و عرضه و تقاضا است، هیچ‌وقت در یک مسیر نمی‌توان گفت که قیمت حمل کالا ثابت می‌ماند و هر چه تقاضا بیشتر باشد و ظرفیت بیشتری هم وجود داشته باشد، طبیعتاً قیمت‌ها متعادل می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: اگر توازن بین عرضه و تقاضا وجود نداشته باشد، مطمئناً اختلالی درباره قیمت‌ها ایجاد می‌شود که امیدواریم کشتیرانی جمهوری اسلامی نیز به عنوان ناوگان ملی و با توجه به اینکه سهم عمده جابه جایی کانتینر را دراختیار دارد، به گونه‌ای عمل کند تا صاحبان کالا دغدغه‌ای از نظر کرایه حمل نداشته باشند.

 

۲ آذر ۱۳۹۹ ۰۸:۰۳
فارس |
کد خبر : ۵۲,۳۰۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید