آغاز عملیات اجرایی 4 پروژه عمرانی بندر چابهار به ارزش بیش از 9000 میلیارد ریال در سواحل استان سیستان و بلوچستان با حضور معاون اول رئیس جمهور بهره برداری از خط ریلی چابهار-زاهدان در سال آینده/ ظرفیت بنادر چابهار به ۱۰ میلیون تن رسید/ تجهیزات بندر چابهار روز به روز در حال افزایش است/ دعوت از سرمایه گذاران برای توسعه سواحل مکران بررسی پروژه‌های توسعه سواحل مکران در سفر معاون اول رئیس‌جمهور به چابهار/ ساخت یک بندر جدید در سواحل مکران در دستور کار/ ظرفیت بندر چابهار از ۲ میلیون تن در سال به ۸ میلیون تن ارتقاء‌ داده شد ورود اولین محموله تجهیزات بندر چابهار تا کمتر از دو هفته دیگر؛ به ارزش ۸ میلیون یورو/ واردات تجهیزات بر اساس تعهدات اپراتور هندی است آغاز عملیات اجرایی لایروبی حوضچه بندر شهید کلانتری چابهار/ عملیات هیدروگرافی برای لاین بندی محدوده لایروبی انجام شد توسعه بازار پسکرانه با بهره گیری از ظرفیت های بندر چابهار/ رونق ترافیک بار و کالا در بندر شهید بهشتی اتمام واگذاری 4 موج شکن چندمنظوره مردمی استان سیستان و بلوچستان به اداره کل شیلات/بندر چابهار پیشرو در واگذاری موج شکن های چندمنظوره مردمی احداث ساختمان مرکز فرعی جستجو و نجات دریایی (MRCC) پسابندر شرایط ایده آل بندر چابهار در تخلیه و بارگیری کالا/ واردات ۲۵ درصد از نهاده های دامی کشور از طریق بندر شهید بهشتی چابهار/ حجم واردات نهاده های دامی از دروازه ملل رونق می گیرد پیشنهاد همکاری‌های مشترک جستجو و امداد و نجات دریایی بین ایران و پاکستان / جابجایی کالا و مسافر بین بندر چابهار و بنادر کشور پاکستان
بهره برداری از خط ریلی چابهار-زاهدان در سال آینده/ ظرفیت بنادر چابهار به ۱۰ میلیون تن رسید/ تجهیزات بندر چابهار روز به روز در حال افزایش است/ دعوت از سرمایه گذاران برای توسعه سواحل مکران
وزیر راه و شهرسازی گفت: خط ریلی چابهار-زاهدان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می رسد و این امر اتفاق بزرگی در طرح توسعه سواحل مکران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، محمد اسلامی در حاشیه نشست ستاد توسعه سواحل مکران در سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: طرح توسعه سواحل مکران که مورد تصویب شورای سواحل مکران قرار گرفته به مثابه مصوبه هیأت دولت است که پیش‌تر در شورای‌عالی آمایش و شورای عالی شهرسازی و معماری بررسی و تصویب شده بود.

 

وی در خصوص اجرای طرح توسعه سواحل مکران خاطرنشان کرد: این مسأله متاثر از یک برنامه تدوین شده بوده و برای نخستین بار است که در کشور یک برنامه سراسری و یکپارچه برای توسعه سرزمین با توجه به موضوعات اجتماعی و زیست‌محیطی توأمان مدنظر قرار گرفته است.

اسلامی، توسعه سواحل مکران را به عنوان قطب کشنده ای به منظور شکوفایی منطقه برشمرد و افزود: با این طرح (طرح توسعه سواحل مکران) و سرفصل‌هایی که برای آن معین شده است، پروژه‌ها آغاز شدند و هم‌اکنون در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم در خصوص سرمایه‌گذاری در این منطقه با سرمایه‌گذاران به تفاهم و قرارداد برسیم.

وی ادامه داد: چندین نمونه از الزامات اصلی طرح توسعه مکران، شامل موضوع ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها از جمله زیرساخت‌های راه‌آهن، راه‌ها، فرودگاه و بندر بوده است.

 

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: هم‌اکنون ظرفیت بندر شهید بهشتی چابهار در توسعه فاز اول به ۸.۵ میلیون تن رسیده است و در چابهار با ظرفیت ایجاد شده در بندر شهید کلانتری در مجموع به حدود ۱۰ میلیون تن ظرفیت بندری دست یافته‌ایم که امروز به شکل کامل در اختیار ما قرار دارد و تجهیزات آن روز به روز در حال افزایش است.

وی توضیح داد: ریل چابهار به زاهدان با عنایت ویژه مقام معظم رهبری به منطقه سیستان و بلوچستان از صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شده و در حال پیشرفت است؛ امیدواریم به یاری حق تعالی با تلاش گسترده‌ای که در حال انجام است بتوانیم تا قبل از پایان سال ۱۴۰۰ کل این خط را بهره‌برداری کنیم.

اسلامی گفت: تمام تلاش این بود تا در دوره خدمت در دولت دوازدهم کار را به انجام برسانیم که بخش‌هایی از آن انجام خواهد شد.

 

وی درباره توسعه زیرساخت‌های سواحل مکران، افزود: بزرگراه ها و آزادراه ها در منطقه مکران در حال توسعه است.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: حذف حاشیه نشینی در چابهار، ایجاد قابلیت زیست و کیفیت برای واحدهای مسکونی مردم، راه دسترسی مردم به بندر  چابهار در طرح جامع شهر چابهار که  اخیرا تصویب شد، جزو مواردی است که طی دو سال با دقت مورد پیگیری قرار گرفت.

 

۱۷ دی ۱۳۹۹ ۲۰:۵۳
سازمان بنادر و دریانوردی |
کد خبر : ۵۲,۸۱۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید