ارتقاء و به روز رسانی قراردادهای واگذاری اراضی پسکرانه بنادر در قالب اجاره به شرط سرمایه گذاری/ ایجاد وحدت رویه بین بنادر مختلف در اجرای قراردادها ۳ عامل ضروری برای درخشش پسکرانه بنادر در حوزه تولید/ شهرک های صنعتی، تولیدی و فناوری در پسکرانه بنادر ایجاد شود/ پویایی بنادر؛ افزایش درآمد اقتصادی کشور را به دنبال دارد سرمایه‌گذاری موتور تولید در پسکرانه بنادر را روشن می‌کند/ همراهی مجلس برای پشتیبانی‌ و رفع موانع تولید در پسکرانه بنادر هند مایل به اتصال بندر چابهار به کریدور شمال-جنوب است افزایش میزان سرمایه‌گذاری در بندر چابهار در سال ۱۴۰۰ با هدف پشتیبانی و رفع موانع از تولید در یک عملیات جستجو و نجات دریایی 6 سرنشین شناور صیادی نجات یافتند پیام تبریک نوروزی مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اعلام جزئیات ورود بخش دوم از تجهیزات تخلیه و بارگیری به بندر چابهار از سوی هندی ها افزایش ظرفیت بندر چابهار به ۸,۵ میلیون تن با سرمایه‌گذاری ۳۴۱ میلیون دلاری در فاز اول/ توسعه بندر چابهار در چند فاز انجام می شود کسب مقام اول تیم بندر چابهار در مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی استان سیستان و بلوچستان
مذاکره برای امضای معاهده چهارجانبه هند، افغانستان، ازبکستان و ایران/ تجارت با پاکستان گسترش می‌یابد/ افزایش نقش موثر بندر شهید بهشتی در تجارت ایران به واسطه کریدور شمال – جنوب
وزیر راه و شهرسازی از مذاکره برای بهره‌مندی ازبکستان از بندر چابهار خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، |به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی| محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در سفر امروز خود به استان سیستان و بلوچستان از بندر شهید بهشتی چابهار بازدید کرد.

وی در جریان این بازدید گفت: بندر شهید بهشتی چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور است، نقش موثری در تجارت ایران دارد و نقش آن از این به بعد به واسطه کریدور شمال-جنوب و همچنین بارهایی که اقیانوس هند از مسیر شرق به غرب باید منتقل شود، بیشتر خواهد شد.

 

اسلامی ادامه داد: دولت با اراده‌ای که داشت، این بندر را به ظرفیت ۸.۵ میلیون تن رسانده است. نکته حائز اهمیت این است که در تحولات بین‌المللی و معاهدات دوجانبه و چندجانبه با کشورهای این منطقه، شرایط را به گونه‌ای توسعه می‌دهیم که ظرفیت ترانزیتی این بندر را گسترش دهد.

وی افزود: مهم‌ترین آن‌ها همکاری سه جانبه ایران، افغانستان و هندوستان است.  همچنین مذاکره جدیدی را برای یک تفاهم چهارجانبه با ازبکستان شروع کردیم. همکاری ازبکستان، هند، افغانستان و ایران فرصت قابل ملاحظه ای را برای تبادلات در محور شمال-جنوب فراهم خواهد کرد.

 

اسلامی ادامه داد: این بندر مجهز به مدرن‌ترین تجهیزات شده است برای اینکه به صورت کاملا حرفه‌ای و مطابق با ترازهای بین‌المللی خدمات تخلیه و بارگیری را انجام دهد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به افتتاح سومین گذرگاه رسمی بین ایران و پاکستان گفت: ما در حوزه توسعه روابط و تبادلات با کشور پاکستان چند گام اساسی را در نیمه دوم سال ۹۹ با نقش ارزنده  وزارت امور خارجه برداشتیم‌.

وی افزود: اولین گام آن بود که بعد از سال‌ها که تنها یک مرز رسمی با کشور پاکستان داشتیم، با همتی که همه دوستان از جمله استاندار و مقامات محلی داشتند، توانستیم مرز دوم که مرز ریندان بود را افتتاح کنیم.

 

اسلامی ادامه داد: فردا مرز سوم با حضور یکی از وزرای کابینه پاکستان افتتاح خواهد شد. این مرزهای جدید کمک می‌کند که با مصوبه‌ای که ما از هیات دولت برای تسهیل‌گری واردات کالا از پاکستان داریم، تجارت دو کشور را گسترش دهیم.

این عضو کابینه دوازدهم گفت: امروز همچنین اسناد تفاهم‌نامه  بازارچه‌های مرزی با حضور وزیر خارجه پاکستان، وزرای خارجه و  صمت ایران این اسناد نهایی خواهد شد و با امضای این تفاهم‌نامه، تبادلات مرزی و رفت‌وآمدهای تجاری با کشور پاکستان به طور کلی متحول می شود.

 

وی ادامه داد: اضافه کردن دو پایانه رسمی برای تبادلات و ۶ بازارچه مرزی که در این سند امروز مورد توافق قرار گرفته بعلاوه مصوبه دولت که تسهیلات خاصی را برای واردات اقلام در نظر گرفته است، کمک می‌کند که ما به سمت یک تراز تجاری خوب حرکت کنیم.

اسلامی افزود: تسهیل‌گری موجود کمک می‌کند که تجارت ایران و پاکستان گسترش پیدا کرده و دو کشور بزرگ بتوانند رفاه بیشتری را برای مرزنشینان فراهم کنند.

 

۳۱ فروردین ۱۴۰۰ ۲۳:۴۴
پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی |
کد خبر : ۵۳,۹۲۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید