ثبت رکورد ٢٨ درصدی ترانزیت خارجی در دروازه ملل / واردات ۶۱ هزار تن گندم اهدایی هند به افغانستان از طریق بندر شهید بهشتی چابهار/ ویترین متنوع بزرگترین بندر اقیانوسی کشور در ترانزیت خارجی بهره برداری از پنج پروژه بزرگ عمرانی و تجهیزاتی بندر چابهار تا پایان سال/ پروژه های عمرانی بندر چابهار با بیش از ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار و اشتغال زایی مستقیم 708 نفر در دست اجراست گامی دیگر در مسیر رونق تجارت بندر چابهار/ورود اولین محموله شکر صادراتی هند به افغانستان پیام تبریک مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به مناسبت روز کارمند لزوم هم افزایی دستگاه های اجرایی جهت احیای سفرهای دریایی از دروازه ملل/ اشتغال نیروی های بومی در پروژه های عمرانی بندر شهید بهشتی/همت والای بندر چابهار در توسعه زیرساخت ها با عملیات تیم تخصصی بندر چابهار شناور به گل نشسته از ساحل جدا شد پیام تبریک مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به مناسبت هفته دولت تداوم انتقال محموله های ترانزیتی گندم اهدایی هند به افغانستان از طریق بندر چابهار/هم افزایی دستگاه های اجرایی استان لازمه پایداری ترانزیت کالا نشست رئیس و اعضای هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت در بندر شهید بهشتی چابهار/ارتقاء دانش فنی مدیران و کارکنان بندر چابهار صادرات اولین محموله سنگ کوپ مرمر از طریق بندر شهید بهشتی چابهار/ استفاده از ظرفیت های استراتژیک بندر چابهار برای صادرات کالای معدنی
چابهار در مسیر درست تجارت در حال حرکت است

در طی سفر یک روزه هیأت سرمایه گذار هندی با هدف بحث و بررسی طرح توسعه بندر شهید بهشتی و خط راه آهن چابهار به شبکه سراسری موهانداس قائم مقام وزارت کشتیرانی دولت هند، رانجان کومار جاین مشاور امور زیرساخت و عضو هیأت مدیره وزارت راه آهن هند، سینها مدیر کل اقتصادی وزارت امور خارجه و سفیر کشور هندوستان در ایران با هیأت همراه از طرح توسعه بندر شهید بهشتی بازدید کردند.

     در ادامه بازدید، نشستی با حضور سیاوش رضوانی مدیر کل بنادر و دریانوردی، دکتر حسینی مشاور شرکت خاک بافت، پیری معاون سیاسی فرماندار شهرستان چابهار برگزار شد.

     در ابتدا سیاوش رضوانی ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در طرح توسعه بندر شهید بهشتی از امکانات و پتانسیل های بندر چابهار سخن گفت و افزود: اجرایی شدن طرح توسعه بندر شهید بهشتی در راستای توسعه محور شرق در 5 فاز تا سال 2030 اجرایی می شود و تاکنون 20 درصد رشد فیزیکی           داشته است.

    ایشان افزود : در این دیدار مقامات هندی با بازدید میدانی از منطقه چابهار با هدف مشارکت در ساخت طرح توسعه بندر بهشتی را دارند و امیدواریم این اتفاق صورت پذیرد تا هرچه زودتر شاهد اتمام این طرح ملی باشیم.

    در ادامه موهانداس قائم مقام وزارت کشتیرانی کشور هند گفت : چابهار در مسیر درست تجارت در حال حرکت است و آنچه برای بندر چابهار مهم است بحث بازاریابی و تمرکز بر روی کالا است.

    ایشان در جواب سوالی مبنی بر اینکه بندر چابهار از چه جذابیتهایی برخوردار است افزود : زمانی که بندر چابهار توسعه پیدا کرد با توجه به نوع کالاهایی که از بندر چابهار صادر یا وارد می شود تجار هندی در راستای فعالیت خود راغب به سرمایه گذاری می شوند.

  وی افزود : با توجه به اینکه کشور هند با بسیاری از کشورها ارتباط اقتصادی و سیاسی دارد و در حال سرمایه گذاری در آن کشورها است اگر بندر چابهار توسعه پیدا کند و نقاط ارتباطی تعریف شود مایل هستیم در این بندر سرمایه گذاری کنیم.

 قائم مقام وزیر کشتیرانی دولت هند در مورد نحوه قرارداد طرح توسعه سوالی پرسید که در جواب دکتر سید مصطفی حسینی مدیر عامل مهندسین مشاور خاک بافت گفت : طرح توسعه بندر شهید بهشتی به قرارگاه خاتم الانبیاء واگذار شده و حمایت مالی آن از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران صورت می گیرد و ما تمایل داریم مشارکت هر شرکت خارجی را در اجرای طرح توسعه بندر شهید بهشتی بپذیریم.

 موهانداس گفت : برای هر بندر جذب کالا به صورت ( کارگو ) بسیار مهم است به همین منظور ظرفیت بنادر هند بالای 100 میلیون تن است و دولت هند به این مقدار قانع نیست و درصدد افزایش ظرفیت بنادر خود است.

 قائم مقام کشتیرانی دولت هند افزود : چابهار با دارا بودن ظرفیت سرمایه گذاری بسیار بالا قابلیت کشتی های غول پیکر را خواهد داشت اما در کنار توسعه بندر باید از لحاظ تجهیزات در سطح بالاتری قرار گیرد.

   موهانداس در مورد حمل و نقل سنگ آهن کشور افغانستان از بندر چابهار سوالی پرسید که رضوانی مدیر کل بنادر و دریانوردی در جواب افزود : بندر چابهار با قابلیت پهلودهی کشتی های بالای 50 هزار تن آمادگی کامل برای صادرات سنگ آهن از این بندر به تمام نقاط دنیا را دارد بگونه ای که بندر چابهار قابلیت جابجایی 35 کانتینر در ساعت و پذیرش کشتی هایی با طول 220 متر و آبخور 12- را داراست.

  در پایان حمید رضایی رئیس حوزه نظارت و کنترل پروژه های استان سیستان و بلوچستان در مورد وضعیت پروژه راه آهن چابهار زاهدان گفت : این پروژه توسط قرارگاه خاتم الانبیاء شرکت نینوا در حال انجام است و مدت پروژه به مدت 5 سال به فاصله 300 کیلومتر از چابهار تا ایرانشهر مطالعات آن انجام شده و در مدت 5 ماه در بخش زیرسازی 20 کیلومتر آن انجام شده است.

   وی گفت : هزینه اعتباری روسازی و زیرسازی هر کیلومتر ساخت راه آهن را 4 میلیارد تومان عنوان کرد.


900908-1

900908-2

900908-3

۸ آذر ۱۳۹۰ ۱۰:۲۱
کد خبر : ۹,۲۶۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید