چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
 

مراحل و مدارک لازم جهت شناورهای ساخت داخل

        - درخواست ثبت موقت و ساخت شناور و ساخت شناور از طرف کارگاه با ارائه نقشه ساخت شناور

        -  قرار داد ساخت             ( در صورت وجود )

-  فتوکپی شناسنامه مالک ( در صورت وجود )

-  ثبت دفتر

-  مشخص نمودن شماره ثبت موقت

-  بازرسی توسط کارشناس ثبت شناوران

-  اعطای شماره ثبت موقت و اعلام به شرکت بازرسی / صدور گواهینامه ثبت موقت ، امضاء و تحویل شرکت سازنده

-  گزارش بازرسی مرحله اول

-  انتخاب نام و تکمیل فرم

-  پاسخ استعلام های بانک وغیره پس از بازرسی مرحله اول – اعلام به سازمان مرکزی و بنادر

-  بازرسی مرحله دوم کارشناس ثبت شناوران و شرکت

-  تکمیل فرم مرحله ای و شناورهای بالای 100 تن درخواست شماره IMO

-  گزارش بازرسی شرکت

-  تکرار بازرسی ها (مرحله سوم)

-  بازرسی نهایی به آب اندازی (مرحله چهارم)

- نامه شیلات به همراه کپی موافقت اصولی صید

-  اعطای شماره ثبت دائم (اعلام از طریق نامه به شرکت بازرسی ، تابلو سازی و مالک شناور)

-  صدور گواهینامه های (قابلیت دریانوردی ، بدنه ، ماشین آلات و تجهیزات )

-  عودت نامه ممهور شده تابلو سازی از طرف مالک و درج در پرونده

-  فاکتور فروش بدنه شناور از طرف شرکت سازنده بنام مالک

-  گواهی پایان کار

-  گواهی تحویل و تحول شناور

-  سند موتور

-  فیش بانکی حق الثبت

-  مدارک خرید تجهیزات (بی سیم SSB- GPS- لایف رفت و کلک نجات )

-  عودت گواهینامه ثبت موقت

-  تهیه پیش نویس صدور گواهینامه ثبت و بررسی

-  صدور گواهینامه حداقل خدمه

-  صدور گواهینامه ثبت

-  امضاءمدارک

-  تحویل متقاضی

 

مراحل و مدارک لازم جهت ثبت قایق صیادی

        - درخواست مالک مبنی بر ثبت قایق صیادی

-  نامه شیلات به همراه کپی موافقت اصولی صید

-  سند موتور

-  فاکتور بدنه (تشت)

-  فتوکپی شناسنامه و کارت ملی بعلاوه دوقطعه عکس از مالک شناور

-  اعطای شماره ثبت دائم

-  بازدید مؤسسه رده بندی و کارشناس ثبت شناوران و صدور گواهینامه ایمنی

- فیش بانکی به مبلغ 1500 تومان به شماره حساب سیبا بانک ملی

-  صدور پروانه بهره برداری

 

 مراحل و مدارک لازم جهت ثبت  شناورهای باری وارداتی

1.       درخواست مالک مبنی بر ثبت شناور

2.       برگ خرید همراه با ترجمه که به تأیید کنسولگری جمهوری اسلامی ایران رسیده باشد

3.       برگ سبز گمرکی (بدنه و موتور) همراه با سند محضری بنام مالک

4.       سند موتور (در صورتی که موتور جداگانه نصب گردیده باشد. )

5.       بازدید توسط مؤسسه رده بندی و کارشناس ثبت شناوران (دارای قابلیت دریانوردی باشد )

6.       فتوکپی شناسنامه و کارت ملی مالک شناور

7.       اعطا شماره ثبت دائم (اعلام از طریق نامه به مؤسسه رده بندی تابلو سازی و مالک شناور )

8.       اصل مدارک خرید تجهیزات ( بی سیم  SSB,GPS ، لایف رفت ، کپسول آتش نشانی ، جلیقه و حلقه نجات و پلاک )

9.       بازدید توسط کارشناس ثبت شناوران (فرم بازرسی فنی ایمنی از موتور لنجها )

10.   فیش بانکی به مبلغ 000/54 تومان به شماره حساب سیبا بانک ملی

11.   صدور پروانه بهره برداری

12.   صدور گواهینامه حداقل خدمه

13.   تحویل به مالک شناور

14. حد اکثر سن 2 سال

15. حداقل ظرفیت ناخالص شناور وارداتی 150GT  و ساخت موتور لنج در داخل کشور بدون هیچ گونه پیش شرط با ظرفیت ناخالص 150 GT

 

 

 

 

1- واردات شناورهای باری نوساز و مستعمل از جنس فایبرگلاس ممنوع است.

2- واردات شناورهای مسافری مستعمل از جنس فایبرگلاس با سن حداکثریک سال و ظرفیت مسافر حداقل 75 نفر مجاز است.

3- واردات شناورهای صیادی از جنس فایبرگلاس فقط منحصر به شناورهای نوساز مجاز می باشد .

4- واردات شناورهای نوساز (صیادی و مسافری) از جنس فایبرگلاس در صورتی مجاز است که  :

(الف)- کارگاه ساخت شناور فایبرگلاس از سوی کارشناسان سازمان بنادر و دریانوردی و یا مؤسسات رده بندی به نمایندگی از طرف سازمان ممیزی شده باشد .

(ب)-یک مرحله بازرسی توسط کارشناسان سازمان بنادر و دریانوردی در زمان ساخت شناور انجام شده باشد .

(ت)- نظارت مستمر مؤسسه رده بندی بر ساخت شناور و صدور گواهینامه های فنی و ایمنی پس از پایان مراحل ساخت به منظور ثبت دائم انجام شده باشد .

 (ث) - ظرفیت ناخالص شناورهای صیادی (نوسازوارداتی) حداقل 100 GT و صدور گواهینامه ثبت منوط به دریافت مجوز صید از سازمان شیلات باشد .

 

*لازم به ذکر است جهت ثبت شناورهای صیادی دارای  کلیه موارد فوق بعلاوه نامه شیلات و کپی موافقت اصولی صید

 

 


تاریخ بروزرسانی : ۴ تیر ۱۳۹۷ ۱۱:۱۰