منشور اخلاقی
موضوع: ماده 4 دستورالعمل شماره18540/13ط مورخ 1381/12/10
شوارای عالی اداری
1. به
موقع در محل کار حضور یافته و در ارتباط با همکاران و ارباب رجوع وقت شناسی رعایت
گردد.
2. نسبت
به همکاران و مراجعان با خوشرویی و متانت رفتار شود.
3. راهنمایی
و اطلاعات لازم بطور کامل در اختیار مراجعان قرار گیرد و از سرگردانی آنها جلوگیری
شود.
4. فضای
مراودات بگونه ای باشد که مراجعان به مسئولان و کارکنان اطمینان کامل داشته باشد.
5. ارائه
خدمات به ارباب رجوع با رعایت عدالت و انصاف و بدون تبعیض (قومی،جنسی،خویشاوندی،مذهبی
و ...)
6. به
صحبت ها و خواسته های مراجعان به دقت گوش داده شود و در پاسخ گویی و ارائه خدمات
به آنها حداکثر تلاش صورت گیرد.
7. اطلاعات
لازم جهت انجام خدمات بهینه و تسریع در اجرای امور به نحو مطلوب به همکاران ارائه
گردد.
8. انجام
وظایف به صورت موثر و کارآمد همراه با سرعت و منطبق بر قوانین و مقرارت سازمانی
صورت گیرد.
9. از
مظاهر فساد اداری نظیر توصیه، سفارش و اخذ هرگونه هدیه غیر متعارف و وجه نقد
خودداری شود.
10. در
صورت هر گونه سوء استفاده از شغل و موقعیت شغلی و دریافت هدیه غیر متعارف یا وجه
نقد موضوع به مسئولین ذیربط اطلاع داده شود. فعالیتها زمان گذاری شود و بر اساس
زمان پیش بینی شده انجام گیرد.
11. فعالیت
ها بر اساس روش مستند و مشخص انجام شود نه بر اساس سلیقه کارکنان یا مدیران.
12. از
شایعه سازی، تهمت، غیبت، خبرچینی و هر اقدامی که صمیمیت و اعتماد کارکنان را تضعیف
می کند، پرهیز شود.